Hier vindt u een reeks interessante items over Bowentherapie

Boek: De Bowen Techniek

ISBN 9789082244120

Een Nederlandstalig boek over Bowen Techniek, geschreven door Anneke Loode, opleider bij De Bowenschool.

Dit boek is speciaal bedoelt als naslagwerk voor therapeuten met veel foto’s en uitleg van specifieke Bowen move’s. Maar ook met bijdragen van onder meer Romney Smeeton, Oswald Rentsch, John Wilks en Graham Pennington. Meer informatie hierover is te vinden op de website van De Bowen school

Boek: De Bowentechniek – kracht in Eenvoud

ISBN 9789081930307

Geschreven door Elena den Blanken en René van Geffen.
Een Nederlandstalig boek over de Bowen techniek, geschreven door twee ervaren Bowentherapeuten. Een leesbaar boek voor belangstellende cliënten, therapeuten en medici.

Boek: The Bowen Technique-The inside story

ISBN 9780955706301

John Wilks is een Engelse Bowen docent. Hij behandelt in dit boek, dat vooral bedoelt is voor praktiserende Bowen therapeuten, veel aspecten met betrekking tot praktijkvoering. Daarnaast krijgen onderwerpen die te maken hebben met zwangerschap ruim aandacht. In Nederland verzorgt hij regelmatig bijscholingen.

Boek: Understanding the Bowentechnique

ISBN 1904439365

Ook van John Wilks, is een dun en makkelijk leesbaar boekje. Heel geschikt om aan geïnteresseerden mee te geven. Past in je binnenzak.

Boek: The Anatomy Trains

ISBN 9780443063510

Van Tom Myers. Hij beschrijft een heel nieuwe kijk op de anatomie. Het boek bevat veel duidelijke tekeningen. Tijdens een Bowen behandeling wordt het lichaam vaak volgens deze inzichten benaderd. Een interessant filmpje van hem waarin hij uitlegt dat een spier niet alleen werkt maar dat we bewegen vanuit vele, nauw samenwerkende spierketens ziet u hier.

Website over astma

Op de website van Alastair Rattray is veel te vinden over de mogelijkheden van Bowentherapie bij astma. Het is de site van een autoriteit op dit gebied. Hij geeft regelmatig bijscholing voor de Bowentherapeuten in Nederland.

Bowen en Corona gerelateerde klachten.

Voor  mensen die langdurigklachten houden na Corona, blijken zachte fasciatechnieken zoals Bowentherapie succesvol ingezet te kunnen worden. Een onderzoek hiernaar vindt u hier.

Heeft u ook interessante informatie

Op de deze pagina kan informatie worden geplaatst voor iedereen die interesse heeft in Bowen Therapie. Denk aan studies, artikelen, boeken, e.d.
Voorwaarde is dat het een relatie heeft met Bowen.
Stuur je bijdrage ter beoordeling aan het secretariaat van de Bowen Vereniging
Het bestuur kijkt dan of het geplaatst kan worden.

info@bowenvereniging.nl

Video's

Hoe werkt de Bowen techniek?

Bowen Therapy Explained!
Experts share their views (Fascia & the nervous system)

Bowen Therapy - Stimulates the Healing System

Bowen: An Introduction to Bowenwork

Interessante links

THE BOWENWORK TECHNIQUE IS GROUNDED IN GENTLE TOUCH,
Article Massage 37 magazine, Sandra Gustafson, M.H.S., R.N., 2018

BOWENWORK: A NEW APPROACH TO BODYWORK
Article Massage 37 magazine, Sandra Gustafson, M.H.S., R.N., 2015

An independent organsation of Bowen therapists run by Bowen therapists, UK.

www.bowen-therapy.co

College of Bowen Studies, UK.

www.thebowentechnique.com

Bowen Academy Europe.