Logo Bowen vereniging

Youtube filmpjes:

1. Bowen Therapy Explained! How it achieves great health results (Fascia & the nervous system)
    In deze video wordt uitgelegd hoe Bowen-therapie werkt.
  2. Dr. Jean-Claude GuimberteauStrolling under the Skin
    "Onderhuids wandelen" is een fascinerende reis door een levend lichaam. Met kleine camcorders is Dr. Jean Claude Guimberteau erin geslaagd vast te leggen hoe Fascia er werkelijk uitziet in een levend menselijk lichaam.
  3. Gil Hedley:
    The Fuzz Speech
    Reconsidering the Fuzz
    "Elke kat in de wereld staat 's ochtends op en rekt zijn lichaam uit, en het smelt de 'fuzz'. Gil Hedley, 'Fascia Guy', anatoom en spiritist deelt zijn beroemde 'Fuzz'-toespraak met Pilates Anytime. Met meer dan 200.000 views op You Tube laat Gil ons zien hoe onze bewegingskeuzes (of het gebrek daaraan) van invloed zijn op de hoeveelheid "fuzz" die zich in ons lichaam ophoopt. Heb je je fuzz vandaag gesmolten?
  4. Thomas Myers: Fascia 101
    Thomas Myers van Anatomy Trains legt de basis van ons fasciasysteem uit.
  5. Dr Robert Schleip (interview ): The Bodywide Fascial Network
    Dr. Robert Schleip werkte vele jaren als hands-on, manueel therapeut. Hij raakte zo geïnteresseerd in een soort bindweefsel in ons lichaam, fascia genaamd, dat hij uiteindelijk onderzoek begon te doen om het te bestuderen.
    In dit interview deelt Robert enkele van de intrigerende bevindingen uit zijn werk, waaronder hoe verschillende soorten stress op verschillende manieren in ons lichaam kunnen worden opgeslagen. Hij en andere onderzoekers verklaren het bindweefsel in ons lichaam - onze fascia - ons rijkste zintuig van allemaal.
  6. Stephen Levin and Tom FlemonsModelling Biotensegrity
    Biotensegrity-pioniers Steve Levin & Tom Flemons bespreken biotensegrity van Biotensegrity en Dynamic Anatomy DVD
  7. Körperwelten : Unveiling of the world’s first 3-D Human Fascia Plastinate FREIJA  at the Body World exposition of Gunter von Hagen
    De BODY WORLDS-tentoonstellingen van Gunther von Hagens - ook bekend onder de originele naam Körperwelten - hebben geleid tot een wereldwijde revolutie. Nooit eerder had een tentoonstelling zo'n groot effect op de manier waarop mensen zichzelf en hun lichaam zien
  8.
  9. PubMed 2023: The Effect of ISBT-Bowen Therapy in the Treatment of Myofascial Neck Pain-a Randomized, Single-Blinded Clinical Trial
    This study confirmed the efficacy of ISBT-Bowen Therapy for patients with MPS. It alleviates pain, improves functional outcomes, enhances quality of life, and relieves mood symptoms.